Психологія впливу: чому клієнти надають перевагу товарам в гарній упаковці?

Психологія впливу: чому клієнти надають перевагу товарам в гарній упаковці?

     Упаковка і психологія … Чи є щось спільне між цими двома абсолютно різними поняттями? На перший погляд, немає. Так вважали навіть вчені до порівняно недавнього часу. Ближче до середини 20 століття було проведене дослідження, яке дозволило об’єднати ці два поняття і зробити висновок про цілісність упаковки і продукту, який в ній знаходиться, в свідомості людей.

 

     Експеримент

 

     Вчені помістили половину обраного продукту в не дуже привабливу зовні упаковку, а його залишок – в яскраву коробку з малюнком. Потім були запрошені люди, які погодилися на участь в експерименті. Їх завдання полягало в тому, щоб спочатку приготувати дві страви, а потім спробувати їх. Для першої слід використовувати вміст звичайної пачки, а для другої потрібно було взяти продукт з іншої, красивої коробки. Після закінчення дегустації учасників дослідження запитали про їх смакові відчуття. Результати були просто приголомшливі!

 

     Як виявилося, 95% людей вважають страву, приготовану на основі сировини з гарної упаковки, смачнішою! Але ж ми з вами знаємо, що продукти в обох коробках були абсолютно однакові! Саме тому зовнішній вигляд коробки, в якій зберігається продукт, дуже важливий. На підсвідомому рівні ми будемо сприймати виріб в красивій упаковці як більш смачний, корисний і якісний, ніж його аналог у звичайній пачці. Це відкриття і поклало початок довгим взаєминам між психологією і упаковкою.

 

     Коли про результати дослідження стали відомі широкому колу людей, у багатьох компаніях відразу ж з’явилася нова вакансія – була потрібна людина, здатна розробити упаковку з урахуванням психологічних особливостей покупців.

 

     Фактори, які впливають на покупця

 

     Якщо зовнішній вигляд виробу не привернув увагу потенційного споживача, то і брати товар в руки йому не захочеться. Існує кілька основних факторів, які впливають на рішення, прийняте покупцем.

 

  • Колір

 

     Колір коробки, дійсно дуже важливий. Перш ніж постачати певний продукт в магазини, психологи проводять дослідження. Група людей вивчає кілька варіантів упаковки, що відрізняється лише за забарвленням, і вибирають найгарнішу. Макет, за який віддано більшість голосів, і буде остаточним.

 

     В результаті подібних експериментів було виявлено, наприклад, що для чоловічої туалетної води найкраще підходять червоний, синій і чорний кольори. Для жіночих же ароматів настільки однозначної класифікації не існує. І причина проста. Всі чоловіки хочуть бути сильними і сміливими, і перераховані вище відтінки якраз і викликають такі відчуття. Жінки ж можуть бути дуже різними. Деякі хочуть здаватися крихкими і ніжними, щоб їх залучити, потрібна упаковка ніжно-рожевого, персикового або салатового кольору. Інші ж мріють бути категоричними і агресивними, тому зацікавити їх можуть яскраво-червоні або отруйно-рожеві коробочки.

 

  • Зображення

 

     Абсолютно очевидно, що яскраве зображення на пакеті приверне нашу увагу. Але ось чи змусить воно нас придбати продукт? Далеко не завжди. Адже для певного типу товару потрібна особлива картинка, і підбирати її потрібно дуже ретельно. Для цього навіть існують певні правила:

 

  • Створювати малюнок для упаковки потрібно, приймаючи до уваги інтереси потенційних покупців. Наприклад, якщо товар розрахований на дітей, то на його коробці слід помістити зображення будь-якого звіра чи героя популярного мультика.

 

  • Картинка на пакеті повинна бути пов’язана з його вмістом. На упаковці плавленого сиру можна зобразити складники (молоко і гриби) або його споживача (щасливу сім’ю).

 

  • Іноді більш привабливими виявляються зображення, лише побічно пов’язані з продуктом. Наприклад, на коробці зефіру ми бачимо дівчину з тонкою талією. Сенс в тому, що багато жінок не купують солодощі саме через острах погладшати, а подібна картинка підсвідомо заспокоює ці страхи.

 

     Що саме змушує людину придбати цей товар, а не інакший? Це питання досить актуальне сьогодні. Адже у супермаркетах з системою самообслуговування більше не можна розраховувати на професійні якості продавця-консультанта, який зможе порекомендувати клієнту певну продукцію. Бренди, прагнучи виділитися серед конкурентів, приділяють все більше уваги упаковці свого продукту.

 

     Якщо і ви задумалися над створенням власної унікальної упаковки, зверніться у компанію Бест Друк. Ми виготовимо за вашим замовленням якісну та стильну упаковку, що стане «магнітом» для клієнтів і предметом заздрощів для конкурентів. Зателефонуйте до нас 068 455 66 05 або оформіть замовлення на сайті.

Залишити відповідь

останні новини

Secured By miniOrange